Blogowanie w biznesie

Autor książki, Jeremy Wright, znany konsultant specjalizujący się w dziedzinie blogów, prezentuje na licznych przykładach, dlaczego firmy o różnym profilu działalności decydują się na prowadzenie blogów, pokazuje jak to robią oraz radzi, jak efektywnie budować relacje z klientem.

Opisuje również, w jaki sposób opinie klientów mogą wpłynąć na strategie marketingowe, innowacyjność i zmiany organizacyjne, które odmienią twoje przedsiębiorstwo.

W książce są też podane przykłady znanych na świecie firm, które korzystają z możliwości, jakie dają blogi – są wśród nich Microsoft, Sun MicrosystemsGoogleDisney czy General Motors. Autor udziela wskazówek, jak osiągnąć podobne rezultaty.

Miliony użytkowników internetu na całym świecie piszą w swoich blogach o firmach i ich produktach, dyskutują o bieżących trendach, jak i na wiele innych tematów. Nie można tego fenomenu lekceważyć. Niniejsza książka pokazuje, jak dzięki blogom, przy niskim nakładzie kosztów, można uzyskać informacje o klientach i rynku oraz wykorzystać je przy podejmowania decyzji.

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • jak firma General Motors, prowadząc swoją firmową stronę FastLane Blog, należącą do grona pięciuset najpopularniejszych blogów, wdraża pomysły swoich klientów i zachęca ich do dzielenia się opiniami;
  • jak firma Disney Channel wykorzystuje blogi do usprawnienia komunikacji wewnętrznej w firmie i podnoszenia wydajności zatrudnionych w niej specjalistów;
  • dlaczego dział rozwoju produktów w Microsoft, przed wprowadzeniem istotnych zmian do aplikacji, konsultuje to z czytelnikami swojego bloga;
  • jak Boeing, podczas budowy nowego typu samolotu 787 Dreamliner, wykorzystywał blogi, aby poznać opinie klientów.

Książka „Blogowanie w biznesie” pokazuje, na wziętych z życia przykładach, jak dzięki blogom można:

  • zwiększyć świadomość marki
  • utrzymać dobre relacje z klientami
  • dowiedzieć się, co tak naprawdę klienci myślą o twojej firmie i jej produktach
  • zmienić sposób funkcjonowania firmy
  • usprawnić system zarządzania produktami
  • wpłynąć na wyniki przedsiębiorstwa

Świat biznesu przechodzi głębokie zmiany, które nakazują na nowo zdefiniować pojęcia marketingu, public relations czy komunikacji z klientami. Jeśli nie podążysz za tą zmianą, to z pewnością zrobi to konkurencja a twoja firma będzie skazana na porażkę. Bez względu na to, jaką działalność prowadzisz, musisz pamiętać, że zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości, prowadzenie bloga będzie nieodzowne, jeśli chcesz osiągnąć sukces.

„Mam tylko jedną radę: przeczytaj tę książkę i przemyśl zawarte w niej idee tak, jakby istnienie twojej firmy zależało od tego. Ponieważ rzeczywiście tak jest”.

Dave Taylor, wydawca,The Intuitive Life Business Blog