Język nowych mediów

„Język nowych mediów” to tłumaczenie głośnej i klasycznej już książki Lva Manovicha „The Language of New Media”, uważanej za jedno z najważniejszych dzieł teoretycznych o nowych mediach.

Jak pisze sam Autor we wprowadzeniu do polskiego wydania: „Jestem przekonany, że powstająca estetyka informacji (to znaczy nowa kultura społeczeństwa informacyjnego, odmienna od starej kultury społeczeństwa przemysłowego) jest albo będzie rządzona logiką całkowicie odmienną od logiki – industrialnego modernizmu. Moja książka opisuje pewien szczególny fragment współczesnej kultury napędzany przez hybrydyczną estetykę, fragment, w którym logika pracującego w sieci komputera przecina się z logiką wielu ustanowionych wcześniej kulturowych form”.

Manovich sytuuje nowe media w perspektywie historycznej, omawia ich różne aspekty i traktuje „jako wspólny obszar, pole bitwy, rywalizacji i twórczego napięcia między energiami przeszłości i teraźniejszości”.

Książkę poleca tygodnik „Polityka”.

Lev Manovich, przeł. Piotr Cypryański

Liczba stron: 484
Oprawa: miękka
Format: 148×210 mm

Rok publikacji: maj 2006
Wydanie: pierwszeISBN: 978-83-60501-02-3

f: Pixelkult / pixabay