Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów
Kultura konwergencji Henry’ego Jenkinsa to kolejne, po Wolnej kulturze L. Lessinga
i Jązyku nowych mediów L. Manovicha, opublikowane w warszawskich Wydawnictwach
Akademickich i Profesjonalnych polskie wydanie jednej z najważniejszych pozycji dotyczących nowych mediów.
Profesor Henry Jenkins, twórca i dyrektor Programu Komparatystyki
Mediów w Massachusetts Institute of Technology, to medioznawca, literaturoznawca i badacz
kultury popularnej, zajmujący się problematyką procesu współoddziaływania mediów, ich
odbiorców i świata biznesu. Kultura konwergencji (co warte podkreślenia, ukazująca się
w Polsce już kilka miesięcy po światowej premierze) dotyczy tej właśnie tematyki – stanowi
bowiem próbę diagnozy szeregu aktualnie zachodzących globalnie procesów: coraz ściślejszych, wieloaspektowych oddziaływań między starymi i nowymi platformami medialnymi,
zachodzących między nimi przepływów treści, wzrostu aktywności odbiorców (uczestników)
kultury popularnej, a także przemian, jakim podlega współczesna polityka, wynikających
z rozwoju mediów cyfrowych.
Szczegóły:
Tytuł oryginału:Convergence Culture: Where Old and New Media Collide
Data wydania:2006-12-01
Data 1. wyd. pol.:2006-12-01
Liczba stron:284
Język:polski
ISBN:83-60501-70-X