Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów

Kultura konwergencji Henry’ego Jenkinsa to kolejne, po Wolnej kulturze L. Lessinga
i Jązyku nowych mediów L. Manovicha, opublikowane w warszawskich Wydawnictwach
Akademickich i Profesjonalnych polskie wydanie jednej z najważniejszych pozycji dotyczących nowych mediów.

Profesor Henry Jenkins, twórca i dyrektor Programu Komparatystyki
Mediów w Massachusetts Institute of Technology, to medioznawca, literaturoznawca i badacz
kultury popularnej, zajmujący się problematyką procesu współoddziaływania mediów, ich
odbiorców i świata biznesu. Kultura konwergencji (co warte podkreślenia, ukazująca się
w Polsce już kilka miesięcy po światowej premierze) dotyczy tej właśnie tematyki – stanowi
bowiem próbę diagnozy szeregu aktualnie zachodzących globalnie procesów: coraz ściślejszych, wieloaspektowych oddziaływań między starymi i nowymi platformami medialnymi,
zachodzących między nimi przepływów treści, wzrostu aktywności odbiorców (uczestników)
kultury popularnej, a także przemian, jakim podlega współczesna polityka, wynikających
z rozwoju mediów cyfrowych.

Szczegóły:

Tytuł oryginału:Convergence Culture: Where Old and New Media Collide

Data wydania:2006-12-01

Data 1. wyd. pol.:2006-12-01

Liczba stron:284

Język:polski

ISBN:83-60501-70-X