Wokół mediów ery Web 2.0
(red. naukowy)
Rola mediów nie zmieniła się, ale formy przekazu i ich szybkość zdecydowanie tak – Internet stał się prawdziwą rewolucją. „Wokół mediów ery Web 2.0” nie traktuje o blogach, systemach informacji, social mediach czy serwisach zdjęciowych, randkowych, muzycznych i filmowych, ale o społecznościach, które tworzą się wokół nich.
Wydaje nam się, że prowadzenie bloga lub vloga albo zabieranie głosu na forach internetowych to standard. To prawda, ale od niedawna. Nie zawsze też reakcje na takie działania w sieci były pozytywne. Dzisiaj Internet jest obok nas, jest na każdym kroku. Ułatwia kontakt z ludźmi, pracę, naukę. Właśnie taką tematykę poruszają autorzy książki „Wokół mediów ery Web 2.0” pod redakcją naukową Bohdana Junga.
Wokół kultowych portali, serwisów, mediów społecznościowych czy nawet platform sprzedaży kształtują się różne społeczności. Książka prezentuje, jak bardzo na przestrzeni lat rozwinęły i zmieniły się media, a także świat wokół, który opisują i relacjonują.
Współczesny świat jest coraz bardziej otwarty na budowę społeczności, nowatorski styl myślenia i projektowania ludzkiej działalności. Jest on już obecny zarówno w m.in. komunikacji marketingowej, jak i w polityce, zarządzaniu czy w modelach biznesowych.
Ten styl korzystania z Internetu łączy ponad miliard osób na całym świecie, a także dostarcza m.in. nowe usługi i narzędzia – w tym m.in. bezpłatne wideokonferencje z ludźmi (specjalistami, ale też w ramach kontaktów towarzyskich) na każdym kontynencie. Pozwala nie tylko na konsultacje, ale nawet na działanie, m.in. operowanie, na odległość.
„Wokół mediów ery Web 2.0” została wydana w serii Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo, która jest poświęcona kulturze i gospodarce informacji. To wynik pracy seminarium magisterskiego i doktorskiego prowadzonego w Zakładzie Mediów Elektronicznych i Komunikowania Instytutu Studiów Międzynarodowych w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej od ponad 10 lat. Autorami rozdziałów są magistranci i doktoranci, a redaktorem naukowym profesor Bohdan Jung. To ceniony znawca ekonomiki mediów, ekonomii czasu wolnego i nowych trendów w komunikowaniu. Pozycja ta jest kierowana do studentów nauk społecznych, dziennikarstwa, medioznawstwa, ekonomii, polonistów, komunikowania marketingowego – niemal do każdego.
Kwk, f: markusspiske / pixabay